“It all starts with a beer”

Banny Banerjee begint met benadrukken wat Ruurd Priester eerder al vertelde: een succesvolle organisatie begint met het creëren van een gezond ‘eco-systeem’ in je organisatie. Één creatieve basis, van waaruit je succesvoller en innovatiever kunt werken.

“When you’re climbing a hill, and you’re on top. You already see a new hill”. <!–more–>

De basis die hieraan ten grondslag ligt is ‘design thinking’, creatief denken om nieuwe visies en strategieën te ontwikkelen. En dan niet alleen de “designer with a capital D”, maar het hele team. Hoe je dit kunt bereiken? Door van een ‘red ocean strategy’, die focust op concurrentie en bloedige marktgevechten, naar een ‘blue ocean strategy’ te gaan: er is meer dan de concurrentie.

Ook externe factoren spelen een belangrijke rol bij ‘design thinking’. Ook een bedrijf dat lichtschakelaars produceert kan niet denken “wij houden ons met knopjes bezig”, je kunt externe factoren nu eenmaal niet langer negeren. Verder moet het probleem het centrum van de aandacht zijn en bottom-up communicatie is onmisbaar.

Maar het belangrijkste van alles, sluit Banerjee af: “It all starts with a beer”. “Beyond your work you have larger motivations and purposes. Strike your connections right now.”

Comments are closed.