Ruurd Priester over creative value networks

Spreker: Ruurd Priester – LBi Lost Boys Amsterdam
over creative value networks
Global marketing and technology agency

Als strategisch directeur bij LBi Lost Boys Amsterdam vertelt Ruurd Priester over de veranderingen binnen hun agency. Van een klassieke organisatie, vergelijkbaar met een silo waarin mensen niet samenwerken, naar een organisatie waarin kleine, creatieve teams intensief samenwerken.

Het belangrijkste? ‘Self-directed work teams’, kleine onafhankelijke teams die zich snel aan de situatie kunnen aanpassen en klantgericht werken. Én tastbare resultaten leveren. In zo’n team ontstaat gauw een klein idee, maar de kans dat het uitgroeit tot een hit, is groot. Een voorbeeld? De Amazon Wishlist.

Maar hoe kunnen creatieve teams succesvol samenwerken als er geen basis is? Niet. Dus moet die gecreëerd worden. Door middel van creatief leiderschap, volgens een IBM Global CEO Study dé belangrijkste factor voor een succesvol bedrijf, een gedeeld creatief proces en het mogelijk maken van individuele groei.

En misschien nog wel het allerbelangrijkste: ‘high trust and a fun culture’.

Leave A Comment