Na de laatste conferentie ontmoeten we Victor Milton van Doorn. Enthousiast komt hij naar ons toe, hij heeft een applicatie ontwikkeld voor de iPhone die komende zondag onthuld gaat worden.
Sarah Lacy – Senior Editor Techcrunch Sarah Lacy begint met een slok water. Het is hard werken als je 7 maanden zwanger bent en een paar voeten tussen je ribben hebt steken. In de jaren ’90 verhuisde Lacy als business verslaggever naar Silicon Valley. Waarna ze op het hoogtepunt, tien jaar later, twee jaar ging […]
Eigenlijk zouden we gewoon met z’n allen opnieuw moeten beginnen. #wishfulthinking
Niel Robertson – Trada and crowdsortium.org ‘I came 8000 miles to talk about the future of work. Work is still not fun for a lot of people and we should change that.’
Na haar inspirerende presentatie stond Sarah Lacy ons even te woord om haar verhaal kort toe te lichten in een energiek interview.
Martijn Hamann – Partner Van den Ende & Deitmers, Venture Capital Partners zoekt naar nieuw talent gefinancierd door Joop van den Ende. Martijn Hamann is altijd op zoek naar ondernemers. Maar zegt hij: ‘er is één voorwaarde waar ze aan moeten voldoen: No guts, no glory’. Hamann is daarom ook niet op zoek naar ondernemers […]
Martijn Hamann – Partner Van den Ende & Deitmers, Venture Capital Partners zoekt naar nieuw talent gefinancierd door Joop van den Ende. Martijn Hamann is altijd op zoek naar ondernemers. Maar zegt hij: ‘er is één voorwaarde waar ze aan moeten voldoen: No guts, no glory’. Hamann is daarom ook niet op zoek naar ondernemers […]
Niel Robertson, founding father crowdsourcing: “Je online bekendheid en ‘leiderschap’ wordt steeds belangrijker.” #ccc11
Samen met bezoekers van CCC11 gaan de mensen van Visible Thinking aan de slag om op een visuele manier, zoals het hoort met pen!, ideeën zichtbaar te maken. Ze schetsen de visies en gedachtes van mensen en laten andere bezoekers er op reageren. Het resultaat: een groot vel met inspirerende getekende ideeën.
Welke tip zou jij mee willen geven aan de bezoekers van vandaag? Dinesh Sonak – THNK ‘Creëer zelf een dag als deze. Zet je eigen marktplaats op en nodig creatieven, klanten en andere stakeholders uit om ideeën uit te wisselen. Maak er een borrel van, begin bij jezelf.’
‘Waarom is het belangrijk dat dagen als deze georganiseerd worden?’ Deze vraag stellen we aan Rudolf van Wezel – organisator Creative Company Conference.
We spraken weer enkele bezoekers op het CCC11 met de vraag welke tips zijn aan de creatieve ondernemers mee willen geven. Wolter Spaink – Spaink & Partners / Springbee ‘Ben authentiek! We zijn ondertussen zo ver dat we prima om kunnen gaan met verschillen tussen mensen. Denk niet: ‘Wow, wat ben ik hip dat ik […]
Onder de livestream overgenomen van GNR8, Haarlems netwerk voor de creatieve industrie. Video clips at Ustream
Hét belangrijkste bij het creëren van een succesvol netwerk is volgens De Vries samen te vatten met 3 letters: TMC. Trust, money en commitment, zijn de belangrijkste elementen van een goede wisselwerking tussen de creatieve en commerciële markt. Tip: Over geld praten kan lastig zijn, maar blijf het doen. Betaal je me per uur, geef […]
“De aanstormende helicopters voor de overal op Bin laden waren op Twitter te volgen.”
Banny Banerjee begint met benadrukken wat Ruurd Priester eerder al vertelde: een succesvolle organisatie begint met het creëren van een gezond ‘eco-systeem’ in je organisatie. Één creatieve basis, van waaruit je succesvoller en innovatiever kunt werken. “When you’re climbing a hill, and you’re on top. You already see a new hill”. <!–more–> De basis die […]
“Social Media kan de versneller zijn voor je bedrijfsimago. Als je het goed doet.”
“Social Media kan de versneller zijn voor je bedrijfsimago. Als je het goed doet.”
“We moeten naar buiten treden. Laten zien wie we zijn en waar we voor staan.”
“Designers worden bruggenbouwers. Het gaat om de dialoog. Vergeet social media.”
Het moeilijke van de creatieve industrie dat je nooit weet wat het proces exact voor opdrachtgever oplevert.
“Marketing is te belangrijk om het aan marketeers over te laten.”
Niel Robertson – Trada and crowdsortium.org ‘I came 8000 miles to talk about the future of work. Work is still not fun for a lot of people and we should change that.’
“Mega Trends: de kwetsbare economieën en politieke instabiliteit. Onzekere tijden.”
Spreker: Ruurd Priester – LBi Lost Boys Amsterdam over creative value networks Global marketing and technology agency Als strategisch directeur bij LBi Lost Boys Amsterdam vertelt Ruurd Priester over de veranderingen binnen hun agency. Van een klassieke organisatie, vergelijkbaar met een silo waarin mensen niet samenwerken, naar een organisatie waarin kleine, creatieve teams intensief samenwerken. […]
“Creativiteit is niet meer een idee, maar het in samenwerking creëren van ideeën.”
Zoals u ziet staan de eerste foto’s van de Creative Company Conference 2011 hier rechts in de flickr-kolom. Als u klikt kunt u direct veel meer zien. En in de loop van de dag wordt het alleen maar meer!
Op dinsdag 7 juni maken we een ‘rich media blog’. Tijdens het Creative Company Conference volgen we de hele dag door korte interviews en verslagen van wat de sprekers te vertellen. Maar we duiken ook in de vele andere programma onderdelen, tijdens de ‘Experience’ bijvoorbeeld.