Forget about social media, it’s real people

Hét belangrijkste bij het creëren van een succesvol netwerk is volgens De Vries samen te vatten met 3 letters: TMC. Trust, money en commitment, zijn de belangrijkste elementen van een goede wisselwerking tussen de creatieve en commerciële markt.

Tip: Over geld praten kan lastig zijn, maar blijf het doen. Betaal je me per uur, geef je een aandeel of een percentage? Praat erover op het begin, midden en eind.
Maar geld is niet het belangrijkste, volgens Gunter Wehmeyer. Je moet jezelf afvragen: Wie ben ik? Waarom werk ik? Uiteindelijk werk je toch met mensen. Het is een lastig compromis, geld verdienen en de visie van mensen veranderen. Blijf dus transparantie voor jezelf ontwikkelen: “It can get dirty and messy”

Laura Nino Caceres komt met drie concrete tips om een ‘blossoming network’ te ontwikkelen.
1. Heb een verhaal. Wat is het doel van je bedrijf? Wat is je gedeelde visie? Verhalen spreken mensen aan en blijven boeien.

2. Deel kennis, inspireer anderen. Probeer het elke dag beter te doen dan gisteren, deel je kennis met anderen en blijf elkaar inspireren.

3. Netwerken en interactie. Laat zien wie je bent en wat je denkt en doet, blijf communiceren met anderen.

Comments are closed.